OGame

Witamy na forum sojuszu Scar Symmetry


#1 2008-01-31 18:22:48

Brolly

Administrator

Zarejestrowany: 2008-01-04
Posty: 48
Punktów :   

Początki twojego Imperium

Głównym zadaniem gracza jest stworzenie i zarządzanie swoim Wielkim Galaktycznym Imperium. Należy to robić poprzez rozbudowę infrastruktury, czyli budynków, kopalń. Kolonizowanie planet według ustalonej taktyki kolonizacji. Handel z innymi graczami czy sojuszami, a także zawieranie sojuszy i wojny. Można posiadać najwyżej 8 kolonii. Czyli 8 kolonii i planeta główna dają 9 planet do rozbudowy i rozwoju Twojego Imperium. Na planetach wydobywamy trzy główne surowce czyli: metal, kryształ i deuter. Służą one do budowy budynków, statków, struktur obronnych, a także do badań. Deuter jest szczególnym surowcem ponieważ służy też jako paliwo do statków i jest środkiem płatniczym za przeglądanie Galaktyki. Bardzo ważna w grze jest energia. Odpowiada ona za prawidłową pracę kopalni. Niedobory energii powodują zmniejszenie produkcji, a co za tym idzie straty. Należy zawsze dbać o to aby energia była wystarczająca do zasilenia wszystkich poziomów kopalni na danej planecie.


Co budować?

Na początku najważniejsze jest zapewnienie swojej planecie dostaw najpotrzebniejszych surowców. Są to metal i kryształ. Deuter nie będzie narazie potrzebny do niczego. Najlepiej na początku zainwestować w elektrownię i potem budować odpowiednio kopalnie matalu i kryształu. Należy wybudować pare poziomów tych kopalni pilnując aby energia była na plusie. Gdy energii brakuje stawiamy kolejny poziom elektrowni. Mając rozbudowane elektrownie na poziomie ok.5, budujemy Ekstraktor deuteru na poziom 2 albo 3.


Do ataku!!

Teraz możemy się zabrać za robienie floty. Oczywiście na początku nie stworzymy jakiejś wielkiej floty do wojowania po galaktykach, ale taką małą składającą się z samych małych transporterów i Sond Szpiegowskich. Aby móc budować statki potrzebujemy Stoczni. Aby wybudować Stocznie musimy postawić drugi poziom Fabryki robotów. A więc stawiamy dwa poziomy Fabryki robotów, a potem Stocznię na poziomie drugim. Teraz możemy się zająć produkcją transporterów. Do pierwszego ataku potrzebne nam będą jeszcze sondy szpiegowskie. Aby je produkować musimy zwiększyć poziom Stoczni na trzeci, oraz wynaleźć Napęd spalinowy (na poziomie 3) i Technologie szpiegowską (na poziomie 2). Gdy już mamy spełnione te wymagania, produkujemy parę Sond. Można nawet zacząć od jednej Sondy. Mając Sondy i Małe transportery mozemy przeprowadzić swój pierwszy atak. Przechodzimy na zakładkę "Galaktyka" i szukamy potencjalnego celu naszego ataku. Szukamy graczy, którzy mają literkę "i", lub literki "iI" przy swojej nazwie. Taki gracz jest nieaktywny conajmniej od 7 dni i nie jest w stanie odpowiedzieć na atak. Jak już znajdziemy gracza to przyciskamy "Szpieguj" i czekamy aż sondy dolecą i wrócą. Trwa to ok. minuty, w zależności od odległości od atakowanej planety. Lecące sondy obserwujemy w zakładce "Podgląd". Po chwili otrzymujemy raport, lub raporty szpiegowskie w przypadku gdy skanowaliśmy więcej planet. To co zobaczymy w raporcie będzie uzależnione od poziomu Technologii szpiegowszkiej naszej i wroga. Napewno zobaczymy ilosć surowców. Jeżeli widać zakładkę "floty" i nie ma żadnych wyszczególnionych statków, możemy być pewni że na tej planecie nie ma żadnej floty. Analogicznie jest z zakładką "Obrona". Znajdujemy planety na których nie ma żadnej obrony ani floty i wysyłamy na nie transportery pamiętając ,że z planety można za jednym atakiem zrabować co najwyżej połowę surowców. Jeżeli zakładki "Flota" i "Obrona" nie są widoczne w raporcie to istnieje ryzyko utraty transporterów, ponieważ na tej planecie zarówno flota jak i obrona może się znajdować. Teraz zapisujemy sobie, lub zapamiętujemy współrzędne planety z raportu szpiegowskiego i przechodzimy do zakładki "Flota", aby wysłać statki. Wysyłamy statki i czekamy na to, aż dolecą na planetę. Walka odbywa się w momencie dotarcia floty na atakowaną planetę i już możemy zobaczyć Raport wojenny. W nim zostanie wyszczególnione jaka flota atakowała i jaka broniła planety. Będzie takze podana obrona jeśli była i wynik walki. Pod wynikiem znajdują się informację o zrabowanych surowcach i stratach obu stron.


Co dalej?

Podażając tą strategią rozwoju, czyli atakując nieaktywnych graczy i inwestując w badania, kopalnie i większą ilość transporterów będziemy bardzo szybko szli do przodu zarówno w statystykach jak i w rozwoju planety. Wkrótce dojdziemy



do momentu w którym będzie można wybudować Małego Myśliwca. Potem stopniowo przyjdzie czas na kolonizatory i ekspansję terytorialną, oraz na coraz większą flotę. Na początku warto też zainwestować trochę w obronę, aby się zabezpieczyć przed słabszymi graczami, którzy też będą chcieli atakować samymi transporterami. Jednak produkcja dużej obrony na początku jest błędem, ponieważ i tak się znajdzie gracz, który ją prędzej czy później zniszczy i stracimy dużo punktów. Mała obrona i Transportery z Małymi Myśliwcami i Sondami są najlepszą flotą na początku gry i nie warto inwestowac w coś większego typu Okręty wojenne, bo nie będziemy tego wykorzystywać, a znajdzie się szybko ktoś kto będzie nam chciał je zniszczyć.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.l2espada.pun.pl www.fs2pl.pun.pl www.vhe.pun.pl www.forum-perkusyjne.pun.pl www.piratesofthenewworld.pun.pl